Show simple item record

dc.contributor.authorBrattström, J
dc.contributor.authorHall, Linnéa
dc.date.accessioned2022-10-17T12:03:02Z
dc.date.available2022-10-17T12:03:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/73913
dc.description.abstractDenna studie undersöker vilka strategier förskollärare uppfattar att de använder i situationer där barns ålder aktualiseras. Intervjuer med åtta förskollärare från sammanlagt fyra förskolor har analyserats utifrån grundad teori. Av det transkriberade materialet skapades koder för att kategorisera intervjusvaren. Med hjälp av koderna skapades en modell som sammanfattar vårt resultat. Modellen består av följande fem strategier som förskollärare anser sig använda i situationer där barns ålder aktualiseras: gruppindelning, tydliggörande pedagogik, utforskande arbete, rationell kommunikation och samtala kring likheter och olikheter utifrån barns ålder. Resultatet diskuteras även med tidigare forskning inom ämnet.en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectFörhållningssätten_US
dc.subjectstrategieren_US
dc.subjectuppfattningaren_US
dc.subjectålderen_US
dc.subjectpraktiken_US
dc.subjectförskollärareen_US
dc.titleFörskollärares förhållningssätt kring barns ålder. En kvalitativ undersökning om förskollärares uppfattningar kring sitt arbete i praktiken.en_US
dc.typeTexten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record