• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar författare 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-)
  • RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
  • Visar författare
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-)
  • RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
  • Visar författare
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar författare: "Göteborgs universitet"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 20

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 15 år med nordiskt nätverk för aktionsforskning 

      Rönnerman, Karin; Moksnes Furu, Eli; Salo, Petri (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2018)
    • Att bedöma språklig kompetens. Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk 

      Erickson, Gudrun; Göteborgs universitet; University of Gothenburg (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2018)
    • Barnskötare blir förskollärare: Enkätjämförelse med en reguljär förskollärarutbildning 

      Lander, Rolf (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2012-05-23)
      Two cohorts of nursemaids took part in an education to become pre-school teach-ers in 2009 and 2011 at the University of Gothenburg. Their education was the same as pre-school teachers to be at the same university, with ...
    • Effekter av intensivundervisning i matematik. Utvärdering av ett pilotprojekt med personlig tränare i matematik för elever i behov av särskilt stöd 

      Hansson, Åse (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015)
    • Fångad av praktiken: skolutveckling genom partnerskap 

      Rönnerman, Karin; Olin, Anette; Eli, Moksnes Furu; Wennergren, Ann-Christine; Göteborgs universitet; University of Gothenburg (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016)
    • Gymnasial lärlingsutbildning ur ett pedagogiskt och didaktiskt perspektiv - med utgångspunkt i försöksverksamheten 2008-2014 

      Berglund, Ingrid; Höjlund, Gunilla; Kristmansson, Per; Enni, Paul (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2017)
    • Klinisk träning - kritik och möjligheter: En explorativ studie av KTC vid Sahlgrenska Akademien 

      Lander, Rolf; Toshach-Gustafsson, Ingrid (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2012-05-23)
      At the Sahlgrenska Academy, situated at the university hospital of Gothenburg, much clinical training is placed at the Center for Clinical Training, an independent departement taking commissions from other departements of ...
    • Lärarprofession i en tid av förändringar. Konferensvolym från den tredje nationella ämneskonferensen i pedagogiskt arbete 

      Ackesjö, Helena; Frey, Louise; Häggström, Margareta; Olsson, Åsa; Reimers, Eva; Rosén, Jenny; Söderman, Johan; Wedin, Åsa (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2019-05)
    • Läroplansteori i och om lärarutbildning 

      Jodal, Elsi-Brith; Lindblad, Sverker; Runesdotter, Caroline; Göteborgs universitet; University of Gothenburg (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2020-06-25)
    • Långsiktigt hållbar vuxenutbildning i Västra Götaland 

      Littke, Kerstin; Thång, Per-Olof (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015)
    • Matchning mellan lärares utbildning och befattning i grundskolan: Utveckling och tillämpning av en modell för differentierad klassifikation av lärarkompetens i Lärarregistret 

      Hansson, Åse; Gustafsson, Jan-Eric (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016)
    • Partssamarbete med aktionsforskning för att förbättra skolledares ledarhandlingar 

      Blossing, Ulf; Liljenberg, Mette (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2018)
    • På väg mot uppdrags- och processdrivna organisationer. Uppföljning av införandet av processledare i förskolor och skolor i Helsingborg 

      Nehez, Jaana; Gyllander Torkildsen, Lisbeth; Lander, Rolf; Olin, Anette; Blossing, Ulf (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2017)
    • Processledare för skolutveckling. Uppföljning av införandet av processledare i ett verksamhetsområde i Helsingborg. 

      Olin, Anette; Lander, Rolf; Blossing, Ulf; Nehez, Jaana; Gyllander, Lisbeth (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2014-04)
      I denna rapport, som tagits fram i samarbete mellan Helsingborgs stad och Göteborgs universitet, presenteras en uppföljning av kommunens satsning på att införa processledare på alla skolor och förskolor i ett av Helsingborgs ...
    • Resan till Bulgarien. En berättelse om ett internationellt utbildningsutbyte, dess organisering och förmågor som frigörs 

      Henning Loeb, Ingrid (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2012-12-21)
      The report is based on a case study of an international exchange in which five Swedish students and a teacher participated in spring 2012, and which was highly valued by the students. The preparations for the international ...
    • Samverkan genom uppdrag. Lärdomar för universitetet och samverkande partners i utbildnings- och forskningsuppdrag 

      Olin, Anette; Hirsh, Åsa (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2020-01)
    • Skola, lärare, samhälle - en vänbok till Sverker Lindblad 

      Wärvik, Gun-Britt; Runesdotter, Caroline; Forsberg, Eva; Hasselgren, Biörn; Sahlström, Fritjof; Göteborgs universitet; University of Gothenburg (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016)
    • Specialpedagogiskt stöd, till vem och hur? Rektorers hantering av policyfrågor kring stödet i kommunala och fristående skolor 

      Giota, Joanna; Emanuelsson, Ingemar (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2011-02-23)
      The general aim of the present study was to explore how head teachers (N = 683) for older students and head teachers (N = 250) for younger students in Swedish compulsory schools (community ruled and free schools) describe ...
    • Utbildning i svenska för invandrare på ett lärcenter. En utvärdering av verksamheten 

      Reichenberg, Monica (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015)
    • Utvärdering av kompetensutvecklingsinsatsen Specialpedagogik för lärande (SFL) 

      Thoutenhoofd, Ernst D.; Söderlund, Göran; Westman Andersson, Gunilla; Berhanu, Girma; Gerrbo, Ingemar (Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2020-12)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV