JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation: Recent submissions
Now showing items 481-500 of 968
-
Bemanningsupproret ___________________________________________________________________________ En kvalitativ intervjustudie om journalisters anställningsotrygghet i bemanningsbranschen
(2015-02-10)The purpose of this paper is to evaluate the work situation for temporary workers within the field of journalism. During the past decade, influential external forces such as commercialization, new technologies and increased ... -
Inte för alla -‐ En kvantitativ studie om journaliststudenters representation av allmänheten i Nicaragua
(2015-02-10)In our bachelor thesis we have strived to examine the representation of journalism students in Nicaragua. The freedom of press is much lower compared to Sweden and the journalist profession is protected by a certificate. ... -
En vass striker eller anfallare? En kandidatuppsats om lånordens förekomst i svenska fotbollstexter
(2015-02-10)Authors: Philip Trollér & Jasmin Frljevic Title: A sharp striker or forward Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: Swedish Number of pages: 62 All throughout time the Swedish ... -
Dåliga nyheter för lokaljournalistiken En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna
(2015-02-10)Titel: Dåliga nyheter för lokaljournalistiken. En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna. Författare: Annamari Alanne, Catharina Björk & Charlotte Guth Uppd ... -
Negative campaigning En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter
(2015-02-10)Titel: Negative campaigning: En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter Författare: Olle Berntson och Eric Säwe Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs ... -
Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan
(2015-02-10)Titel: Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan Författare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, ... -
”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
(2015-02-10)Titel: ”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier Författare: Sara Hägge och Sara Åhman Kurs: Examensarbete ... -
Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
(2015-02-10)Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ... -
Ett placeringsrecept? En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar”
(2015-02-10)Titel: Ett placeringsrecept? - En kvalitativ studie om processen kring varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar” Författare: Elina Grothén och Julia Robertson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. ... -
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
(2015-02-10)Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg Kurs Examensarbete i medie- ... -
”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” − En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier
(2015-02-10)Titel ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” – En kvalitativ studie av kultur och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier Författare Emma Hellberg och Amanda Nergelius Kurs Kandidatuppsats i medie- och kommunikatio ... -
Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
(2015-02-10)Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, ... -
Internkommunikation ur medarbetarperspektiv. En studie av Jordbruksverkets internkommunikation
(2015-02-10)Titel: Internkommunikation ur medarbetarperspektiv Författare: Fredrik Dahlstedt och Anders Åkerström Handledare: Jenny Wiik Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete. Institutionen för journalistik, ... -
Konsten att etablera ett förtroende med världens snabbaste kommunikationsmedel - En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg
(2015-02-10)Titel: Konsten att etablera ett förtroende med världens snabbaste kommunikationsmedel - En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg Författare: Ellinor Eriksson & Jessica Lindbom Jämting Uppdragsgivare: ... -
Tabloidiseringstendenser - i det redaktionella innehållet
(2014-10-17)The daily newspaper market in Sweden has been a mighty strong media market, except for major market crisis which occurred in the 1990s in Sweden, that led to several newspapers came into an economic crisis. One of the ... -
Let’s get [her] undressed - en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna
(2014-09-29)Titel Let’s get [her] undressed - en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna Författare Sara Egeskog och Elin Sjöstrand Illustrationer av Elin Sjöstrand Kurs Examensarbete ... -
Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik
(2014-09-25)Titel: Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik Författare: Nina Johansson Kurs: Examensarbete i Medie- och ... -
Social media management – från flum till finrum
(2014-09-24)Titel Social media management – från flum till finrum Författare Anton Eliasson & Victor Egnell Handledare Orla Vigsö Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution för journalistik, medier och ...