Kandidatuppsatser: Recent submissions
Visas titlar 581-600 av 630
-
Complex Communiczative Challenges. Internal Communication and the role of the managers at Volvo Information Technology
(2008-09-23)Title Complex Communicative Challenges – Internal Communication and the role of the managers at Volvo Information Technology Authors Maja Dizdar & Hanne Johansson Course Final thesis in Science of Media and Communicat ... -
Det fria valet av gymnasieskola? En studie av informationskanalernas betydelse för valet av gymnasieskola
(2008-09-17)The free choice of upper secondary school? A study of the meaning of the information channels for the choice of upper secondary school Authors: David Fridner & Rikard Zeilon Mentor: Ingela Wadbring Questionnaire ... -
Möjligheternas marknad. En studie av gymnasieskolornas informationsmaterial
(2008-09-15)Titel: Möjligheternas marknad Författare: Josefin Höglund och Linda Rickardt Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalist och masskommunikation, Göteborgs Universitet ... -
En källa till nyheter. Om hur medicinjournalister upplever relationen till källor inom läkemedelsbranschen, med fokus på nyhetsbevakning som berör branschorganisationen Läkemedelshandlarna
(2008-09-12)Abstract Titel: En Källa till Nyheter. Om hur medicinjournalister upplever relationen till källor inom läkemedelsbranschen, med fokus på nyhetsbevakning som berör branschorganisationen Läkemedelshandlarna. Författare: ... -
Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare
(2008-08-14)Titel: Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare. Författare: Elin Salekärr & Hanna Timring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Examensarbe ... -
Dags att abdikera Ers Dagstidning? En kvalitativ fallstudie av attityden kring ungdomssidorna i Norrköpings Tidningar med syfte att undersöka vilken roll den lokala dagstidningen kan ha i ungdomars vardagsliv.
(2008-08-14)Titel: Dags att abdikera Ers Dagstidning? Författare: Maria Gånheim och Jasmine Ydestrand Handledare: Ingela Wadbring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs. Institutionen för journalistik och ... -
Lokal balans? En kvantitativ innehållsanalys av BT:s lokalsidor och
(2008-08-14)Titel: Lokal balans? En kvantitativ innehållsanalys av BT:s lokalsidor och personliga intervjuer med lokalredaktörer på Borås Tidning. Författare: Therese Gustafson och Kristina Källström Kurs: Medie- och kommunikatio ... -
Vem är herren på täppan? ‐ En kvalitativ innehållsanalys av den svenska bloggsfären
(2008-08-14)Titel: Vem är herren på täppan? ‐ En kvalitativ innehållsanalys av den svenska bloggsfären Författare: Sandra Divinyi och Cecilia Niklasson Handledare: Annika Bergström Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, ... -
Nytt toppmöte i sikte? En kvalitativ textanalys med kvantitativa inslag av Göteborgs-Postens rapportering från Israel- och Palestinakonflikten i samband med Osloprocessen
(2008-08-14)Titel: ”Nytt toppmöte i sikte?” –en kvalitativ textanalys med kvantitativa inslag av Göteborgs-postens rapportering från Israel-Palestinakonflikten i samband med Osloprocessen Författare: Irini Siga och Elmira ... -
Tjänster, gentjänster och e-tjänster. En studie i tjänstemäns upplevelser inför en stundande förändring
(2008-08-13)Titel: Tjänster, gentjänster och e-tjänster – en studie i tjänstemäns upplevelser inför en stundande förändring Författare: Katarina Tikka Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap 15hp Universitet: ... -
Andra Avenyn - och den andra generationens TV-tittare
(2008-08-13)Titel: Andra Avenyn - och den andra genrationens TV- tittare. Författare: Nadja Andersson, Jiwar Roshan. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ... -
Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare
(2008-08-13)Title ”Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation” Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline Jägersvärd Course Bachelor thesis in Media and communication studies Semester Spring semester 2008 Tutor ... -
9 A - Klassen som ingen såg
(2008-08-13)Titel 9A – Klassen som ingen såg Författare Anna Nygren & Johanna Rosén Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet. Termin ... -
IR - en förkortad information som ingen förstår? En användbarhetsstudie på Investor relations webbplatser
(2008-08-13)Titel: IR – förkortad information som ingen förstår? Författare: Louise Davidson & Johan Rooth Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 49 sidor exklusive bilagor Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, ... -
Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal. Proffessionalisering bland partierna i göteborg
(2008-08-13)Titel Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal – professionalisering bland partierna i Göteborg Författare Sofia Johansson och Daniel Swedin Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för ... -
Ett skepp kommer lastat med vadå? En analys av GP:s ostindiefararrapportering
(2008-08-13)Titel: Ett skepp kommer lastat med vadå? – en analys av GP:s ostindiefararrapportering Författare: Sonja Gu Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Termin: Vårterminen 2007 Syfte: Att utifrån en ... -
Spegla eller granska en rådande samhällsstruktur? En kvantitativ innehållsanalys av artiklar om skolan i Göteborgs-Posten
(2008-08-13)Titel: Spegla eller granska en rådande samhällsstruktur? Kurs: Medie- & kommunikationsvetenskap C-kurs Författare: Nicklas Hjelm Handledare: Jan Strid Termin: VT07 Syfte: Att undersöka den mediala bilden av skolan i ... -
Kanot.com. En kvantitativ studie om en ideell organisations webbplats
(2008-08-13)Titel: Kanot.com – en kvantitativ studie om hur en ideell organisations webbsida fungerar som informationskanal. Författare: Josefin Nordlöw Kurs: Fördjupningskurs i Medie – och kommunikationsvetenskap Institutionen ...