• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El Mundo Hispanohablante

Sammanfattning
The aim of this study is to analyze through a qualitative method the representation of the Spanish speaking countries in three Upper Secondary textbooks of Spanish as a foreign language in Sweden and simultaneously, to establish whether the corpus (Caminando 2, Caminando 3 and Caminando 4) fulfills the requirements of the Swedish curriculum for modern languages. Sociocultural concepts, stereotypes and modern languages teaching integrate the theoretical framework used for the research. The final results along with the conclusions show the presence of both stereotypes and ethnocentric/Eurocentric visions of the Spanish speaking countries presented in the chosen texts.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/37144
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
Fil(er)
Student Essay (591.2Kb)
Datum
2014-10-08
Författare
Pavez, Greciette
Nyckelord
Textbook
qualitative
analysis
Suecia
Serie/rapportnr.
SPL Kandidatuppsats i spanska
SPL 2014-045
Språk
spa
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV