• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ett gränsfall?

Abstract
De nationella proven i matematik har idag en kompensatorisk kravgränssättning i förhållande till de förmågor som enligt läroplanen skall bedömas icke-kompensatoriskt då kursbetyg bestäms. Denna undersökning behandlar ämnet om huruvida det är möjligt att applicera en ickekompensatorisk modell för betygsättning på dagens nationella prov i matematik. Vi har analyserat två nationella prov i matematik 2c på gymnasiet och har utifrån dessa räknat ut nya kravgränser med två icke-kompensatoriska metoder. De resultat vi kommit fram till är att det är fullt möjligt att ha en kravgränssättning som är icke-kompensatorisk på detta vis, dock skulle detta betyda ett sänkt betygssnitt på provet, trots att kravgränserna vid en snabb anblick kan se enklare ut.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/48199
Collections
  • Examensarbete grundnivå
View/Open
gupea_2077_48199_1.pdf (1.092Mb)
Date
2016
Author
Abarca Carvajal, Carlos
Arkevall, Jenny
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV