• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar titeln 
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap
  • CFK-rapport
  • Visar titeln
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap
  • CFK-rapport
  • Visar titeln
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar titlar:

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 44

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aktiemarknaden, premiepensionen och aktiefondsval 

      Svedsäter, Henrik (2005)
    • Alternative modeller for forbrugerbeskyttelse af børn 

      Olesen, Jesper (2003)
      Denne rapport er et forsøg på at skitsere grundlaget for en alternativ forbrugerbeskyttelse af børn. Et grundlag der tager udgangspunkt i at børn allerede lever i en forbrugskultur og det derfor ikke giver nogen mening ...
    • Att bli kritisk. En studie av informationsprojektet "Reklamen - påverkar den mig? 

      Wenzer, Jakob (2003)
      Lätting är en kulturförening som engagerar unga människor i projektarbeten på specifika teman. Ett sådant projekt som löpte under vintern 2002 och våren 2003 var “Reklamen – påverkar den mig?” och handlade om reklampåverkan. ...
    • Att göra skillnad: en studie av projektet "Konsumentupplysning - rättvis handel 

      Karlsson, Eva-Karin (2005)
      Den här rapporten undersöker Röda Korsets ungdomsförbunds projekt “Konsumentupplysning – [rättvis handel]”. Det är ett projekt med två målsättningar: dels att göra ungdomar (i första hand de mellan 18-30 år) mer engagerade ...
    • Att skapa familj i en värld av pengar. Julklappsköp som överflödshantering 

      Brembeck, Helene (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2011)
    • Barn som medforskare av matlandskap. Del 1: Medforskning 

      Brembeck, Helene; Johansson, Barbro; Bergström, Kerstin; Jonsson, Lena; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Hillén, Sandra (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2010)
      Barn som medforskare av matlandskap, BAMM, är ett tvärvetenskapligt projekt med deltagare från Etnologi, Företagsekonomi och Mat hälsa och miljö vid Göteborgs universitet samt Avdelningen för Design på Chalmers. Syftet ...
    • Barn som medforskare av matlandskap. Del 2: Meddesign 

      Karlsson, I.C MariAnne; Engelbrektsson, Pontus (2011-02)
      Denna rapport handlar om barn som ”co-designers” eller meddesigners. Den redovisar den metodik vi arbetat efter och de erfarenheter vi gjort inom ramen för projektet Barn som medforskare av matlandskap (BAMM). Projektet ...
    • Between research and politics - The concept of "sustainable consumption" in Scandinavian research 

      Broberg, Oskar (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2007)
    • Bilens roll för människors subjektiva välbefinnande 

      Jakobsson Bergstad, Cecilia; Gamble, Amelie; Hagman, Olle; Olsson, Lars E.; Polk, Merritt; Gärling, Tommy (Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
      Huvudsyftet med projektet var att öka kunskapen om bilens roll för olika hushålls och individers subjektiva välbefinnande. Subjektivt välbefinnande som kommer från engelskans subjective well-being, förkortat SWB i rapporten, ...
    • Borås Fairtrade City - En stad som märks 

      Hansson, Niklas (2008)
      Borås Fairtrade Citys nätverk av fairtrade-representanter är ett intressant maskineri för intermedierad förstärkning av konsumtionsrepertoarer på lokal nivå. Den till synes enkla uppgiften att upphandla och sälja ...
    • Brokiga bilder av barns konsumtion. Hur barn och konsumtion framställs i några svenska medier 

      Johansson, Barbro (2005)
    • Catwalk för direktörer. Bolagsstämman - en performativ perfomance av maskuliniteter 

      Mörck, Magnus; Tullberg, Maria (2004)
      Rapporten ingår i projektet Den dekorerade mannen som är ett samarbete mellan etnologi och företagsekonomi om maskulinitet och mode, fi nansierat av Vetenskap srådet. Projektet undersöker män och mode i olika sociala ...
    • Design med omtanke - ekonomisk konsekvensanalys av två förskolor 

      Svahn, Peter (2006)
    • E-bio och mobilkamera. Elefanter och myror i digital visuell kultur. 

      Wagner, Karin; Mörck, Magnus (2009)
      E-bion och mobilkameran är exempel på nya former för bildskapande och visning av visuellt material – samtidigt som de utgör fortsättningar och omvandlingar av invanda analoga apparater. De utgör parallella fenomen, noder ...
    • Eating out practices among Swedish youth. Gothenburg Area Foodscapes 

      Wenzer, Jakob (2010)
      The aim of this field report is to show how different foodscapes map and intersect in a big city centre in order to get a grip of how youth interact with fast food in their local environment. Or, to somehow formulate the ...
    • Elusive Consumption in retrospect. Report from the conference 

      Ekström, Karin M; Brembeck, Helene (2005)
      This CFK-report is from the conference “Elusive consumption, tracking new research perspectives” which took place in June 2002 at the Center for Consumer Science (CFK), School of Economics and Commercial Law at Göteborg ...
    • Fika, fiske och föreningsliv 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin; Engelbrektsson, Pontus (2007)
      Föreliggande rapport ingår i projektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos konsumenter 55+. Projektet är ett institutions- och fakultets-övergripande samarbete mellan forskare från etnologi, ...
    • Den goda måltiden. Berättelser om mat och ätande i Vi föräldrar och Kamratposten 1969-2007 

      Johansson, Barbro (2008)
      Många av de forskare som studerat familjemåltiden har använt etnografiska metoder i form av intervjuer och videoobservationer. Även en hel del kvantitativa studier har gjorts, där olika faktorer har studerats genom enkäter. ...
    • Grönsaker eller godis? Kulturella perspektiv på nordiska barns kosthåll 

      Johansson, Barbro (2007)
      Mat och ätande är ett gränsöverskridande forskningsämne, som engagerar forskare från vitt skilda discipliner. Medicinare, historiker, sociologer, näringsfysiologer, pedagoger, psykologer, antropologer, etnologer m.fl. ...
    • Guldkant och hälsofara. Om socker och barn i Vi föräldrar och Kamratposten 1969-2005 

      Johansson, Barbro (2005)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV