Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-): Recent submissions
Now showing items 41-60 of 91
-
Fångad av praktiken: skolutveckling genom partnerskap
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016) -
Matchning mellan lärares utbildning och befattning i grundskolan: Utveckling och tillämpning av en modell för differentierad klassifikation av lärarkompetens i Lärarregistret
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016) -
Skola, lärare, samhälle - en vänbok till Sverker Lindblad
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2016) -
Bedömning som gemensam angelägenhet - enkelt i retoriken, svårare i praktiken. Elevers och lärares förståelse och erfarenheter
(2016-04-27)The thesis focuses on students’ understanding of assessment and their agency in assessment practices. It discusses assessment in relation to arrangements that shape students’ and teachers’ mutual assessment practices. The ... -
On the impact of extramural English and CLIL on productive vocabulary
(2016-02-03)In this thesis, the possible impact of English encountered and used in two different contexts – in content and language integrated learning (CLIL) and through extramural English (EE) – on students’ writing proficiency is ... -
Takt och hållning - en relationell studie om det oberäkneliga i matematikundervisningen
(2016-01-15)This microethnographic classroom study takes its point of departure in the Convention on the Rights of the Child. It examines opportunities and obstacles for children to participate in democratic educational relationships, ... -
Rektorers praktiker i möte med utvecklingsarbete. Möjligheter och hinder för planerad förändring
(2015-10-16)This thesis focuses on how principals’ practices in improvement work are formed and how these practices affect principals’ possibilities to work with planned change. The study takes its departure from ten Upper Secondary ... -
Autism-in-context. An investigation of schooling of children with a diagnosis of autism in urban India
(2015-10-07)Informed by the significance given to context in the postcolonial critique of disability in the South, the overall aim of this thesis is to develop a contextual understanding of the schooling of children diagnosed as being ... -
Kön, kropp, begär och teknik: Passion och instrumentalitet på två tekniska högskoleprogram
(2015-09-30)This thesis addresses the co-production of gender and technology as articulated in two programs at a Swedish university of technology: Computer Science and Engineering (CSE) and Chemical Engineering (CE). It builds on the ... -
Långsiktigt hållbar vuxenutbildning i Västra Götaland
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015) -
Pedagogisk utveckling genom kollegial granskning:Fallet Lärande Besök utifrån aktör-nätverksteori
(2015-09-04)The thesis is analyzing historical and present traces of a program for collegial reviewing of teaching instruction and school work. It is designed and deployed within three municipalities in Western Sweden called “Learning ... -
Makt, kön och diskurser: En etnografisk studie om elevers aktörsskap och positioneringar i undervisningen
(2015-08-26)Abstract Title: Power, gender and discourse. An ethnographic study of pupils’ positioning in teaching Author: Kristina Lanå Language: Swedish with an English summary ISBN 978-91-7346-837-4 (tryckt) ISBN ... -
Effekter av intensivundervisning i matematik. Utvärdering av ett pilotprojekt med personlig tränare i matematik för elever i behov av särskilt stöd
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015) -
Förskolebarns strävanden att kommunicera matematik
(2015-06-05)Abstract Title: Preschool children’s efforts to communicate mathematics Author: Marita Lundström Language: Swedish with an English summary ISBN: 978-91-7346-835-0 (tryckt) ISBN: 978-91-7346-836-7 (pdf) ISSN: ... -
Utbildning i svenska för invandrare på ett lärcenter. En utvärdering av verksamheten
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015) -
Kompetens i klassrumsbedömning - en studie av lärares reflektioner om videodokumenterad undervisning
(Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, 2015)