Lärarutbildningsnämnden (2010-): Recent submissions
Now showing items 41-60 of 676
-
Writing Strategies Used by EFL Students in the Swedish Upper Secondary School Classroom. An empirical study
(2021)Strategies for language learning, and how learners might apply them to acquire the language skills and the ability to communicate with success, are important for teachers to understand. To approach a writing task, there ... -
English Teachers' Perceptions and Experiences of Language Learning Strategies. A Qualitative Study in Sweden
(2021)Language learning strategies (LLS) in the English language classroom has been a well- researched topic in recent years. The potential benefits of teaching strategies, that is strategy instruction (SI), to learners is a ... -
Gitarrist och tjej - i dissonans? En kvalitativ studie om kvinnliga gitarristers erfarenheter av musikundervisning
(2021)This study aims to investigate the experience of female guitar players in music education and their relationship with the instrument. 5 semi structured qualitative interviews were used to gather data. The data was then ... -
Motivation på distans Lärares möjligheter att främja elevers motivation och koncentration i distansundervisning
(2021)This qualitative study analyzes how teachers work with distance education that promotes students' motivation and concentration. The research questions are: 1) How do teachers in mathematics promote students' motivation and ... -
Varför är programmering så svårt? En kvalitativ studie om matematiklärares utmaningar i sin undervisning i programmering
(2021)Studien grundade sig i tidigare forskningsresultat som konstaterade att många svenska matematiklärare inte kände sig tillräckligt förberedda för att undervisa i programmering. Syftet med studien var lokalisera vilka delar ... -
En kvantitativ studie om ökad motivation i kemi genom formativ bedömning
(2021)Bedömning är något alla elever kommer i kontakt med under sina skolår, och som i sin tur kan påverka motivationen både positivt och negativt. I läroplanen för gymnasieskolan lyfts elevernas egen möjlighet till inflytande ... -
Student Attitudes Towards Native and Non-Native English Speaker Teachers: A Quantitative Research Study
(2021)The dichotomy between native English speaker teachers (NESTs) and non-native English speaker teachers (NNESTs), although having been challenged by current research, remains prevalent. To improve students’ learning conditions, ... -
Lärare, programmerade för förändring? En kvalitativ studie över lärares förhållningssätt till styrdokumentens skrivningar gällande programmering
(2021)During the last three years programming has been a part of the school curricula in Sweden and should be seen as a compulsory element in mathematics education. The following study aims to show how the implementation of ... -
Perspektiv på bedömningspraktiken – en kvalitativ studie om återkoppling på skriftliga uppgifter i historia
(2021)For the past 25 years, formative assessment has increasingly become the prevalent tool that teachers use to assess student learning. The purpose of formative assessment is to help and support students in their educational ... -
Demokratisk kompetens i det digitala klassrummet: En undersökning om distansutbildningens påverkan på fostran av demokratisk kompetens i bildämnet i grund- och gymnasieskolan
(2020)During the spring of 2020 upper secondary school of Sweden was affected by regulations to stop the spread of SARS-CoV-2, also known as the Corona-virus. Upper secondary school was recommended to start using of distance ... -
"I just go in and read in the phone sometimes" A survey of students' reading experiences and reading habits in year 8
(2021)Abstract Studiens syfte är att undersöka läserfarenheter och läsvanor hos elever i årskurs åtta. Förutsättningarna skiljer sig åt för eleverna i vardera skolor på grund av området de bor i. Studien är baserad på en kvantitativ ... -
Bildämnet kräver en talang som jag inte har: En undersökning av elevers motivation till bildämnet
(2021)The purpose of this essay is to get insight into the factors that students consider to be important for their motivation to learn in the art subject. In the Swedish curriculum, Lgr11 it emerges that the school should ... -
Less is More or More Is More? A Qualitative Study on EFL Teachers' Views and Preferences Regarding Comprehensive and Selective Feedback
(2021)There are decades of research on teachers’ views on the topic of comprehensive and selective feedback, but there is a large gap in said research regarding Swedish upper secondary school teachers. This study is an attempt ... -
Sociala medier och bilden: En studie angående hur Instagram kan användas för bildskapande, bildkommunikation och främja det gemensamma lärandet
(2020)Today, social media is a natural part of our lives and very much so amongst young people. In my work placement as an art teacher, I notice that a number of students upload their works on social media and how almost everyone ... -
Litteraturintroduktioner. En enkätstudie om lärares användning av litteraturintroduktioner
(2020)Syftet med uppsatsen är att få större kunskap om hur arbetet med skönlitteratur introduceras av lärare i skolorna idag inom ramen för svenskämnet på och högstadiet och gymnasiet. Forskningsfrågorna som behandlas i studien ... -
El aprendizaje de vocabulario: una comparación entre Duolingo y la enseñanza tradicional
(2020)Foreign language learning through gamification apps is increasing all over the world, but could they be used for teaching vocabulary in Spanish as a foreign language in a Swedish high school classroom? The aim of this ... -
”Alla kan spela allt” En kvalitativ intervjustudie som behandlar normkritisk gestaltning utifrån kön och genus i relation till kostym i teaterundervisning
(2020)Syftet med studien är att undersöka hur teaterlärare och elever i gymnasieskolan resonerar kring normkritiska val utifrån kön och genus i teaterundervisningen. Följande frågeställningar har formulerats inför arbetet: Hur ... -
“Lo mejor que hay en la vida es la variación”: Un estudio cualitativo sobre la presencia de las variedades del español en la enseñanza de E/LE en Suecia
(2020)The purpose of this study is to investigate how teachers in Spanish as a foreign language (E/LE) in Sweden view the representation and acceptance of Spanish varieties, both in and out of the classroom. I have recorded 8 ... -
¿Cómo podemos enseñar la ortografía española? Una comparación entre un método explícito y un método implícito de enseñanza
(2020)Stavningsundervisning inom ramarna för spanska som främmande språk tenderar i många situationer att vara implicit. Att variera metoder för undervisning och anpassa dem efter olika elever och elevgrupper är dock en central ...