• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar i datumordning 
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap
  • Visar i datumordning
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap
  • Visar i datumordning
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar i datumordning:

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 58

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Man måste veta vad som händer!" En studie av ett konsumentupplysningsprojekt för unga bosnier i Sverige 

      Jonsson, Katarina (2003)
      Vad behöver unga invandrare för information om det svenska konsumtionssamhället? Är det viktigt att utforma specifik information till en etnisk grupp? Vilken information är relevant och hur ska den förmedlas? Bosna Info ...
    • Alternative modeller for forbrugerbeskyttelse af børn 

      Olesen, Jesper (2003)
      Denne rapport er et forsøg på at skitsere grundlaget for en alternativ forbrugerbeskyttelse af børn. Et grundlag der tager udgangspunkt i at børn allerede lever i en forbrugskultur og det derfor ikke giver nogen mening ...
    • Unga konsumenter på bostadsmarknaden 

      Hansson, Niklas (2003)
      Bostadsbristen bland unga bostadskonsumenter i Göteborg är ett stort problem. Möjligheterna att nå tillträde till den överbelastade bostadsmarknaden är små. Ungdomar är en av de samhällskategorier som har allra svårast ...
    • Kognitiva illusioner som lurar konsumenter 

      Gärling, Tommy; Gamble, Amelie (2003)
      Även om konsumenter försöker fatta förnuftiga beslut genom att väga positiva mot negativa aspekter, så spelar kognitiva illusioner dem ofta ett spratt. Den psykologiska forskningen visar att kognitiva illusioner är fel ...
    • Att bli kritisk. En studie av informationsprojektet "Reklamen - påverkar den mig? 

      Wenzer, Jakob (2003)
      Lätting är en kulturförening som engagerar unga människor i projektarbeten på specifika teman. Ett sådant projekt som löpte under vintern 2002 och våren 2003 var “Reklamen – påverkar den mig?” och handlade om reklampåverkan. ...
    • Young consumer's credit related lifestyles and payment problems, den danske del av projektet 

      Olesen, Jesper (2004)
    • Catwalk för direktörer. Bolagsstämman - en performativ perfomance av maskuliniteter 

      Mörck, Magnus; Tullberg, Maria (2004)
      Rapporten ingår i projektet Den dekorerade mannen som är ett samarbete mellan etnologi och företagsekonomi om maskulinitet och mode, fi nansierat av Vetenskap srådet. Projektet undersöker män och mode i olika sociala ...
    • vill att det ska synas att jag bryr mig"- unga män om sina klädstilar 

      Warkander, Philip (2004)
    • Det hänger på håret - maskulinitet, feminintet, makt, mode, konsumtion 

      Nordberg, Marie (2004)
    • Vin, växthus och vänskap. Rapport 1 från projektet "Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteende hos konsumenter 55+", 

      Brembeck, Helene; Karlsson, MariAnne; Ossiansson, Eva; Shanahan, Helena; Jonsson, Lena; Bergström, Kerstin (2005)
      Föreliggande rapport ingår i projektet Den mångdimensionella matkonsumenten. Värderingar och beteenden hos konsumenter 55+. Projektet är ett institutions- och fakultetsövergripande samarbete mellan forskare från etnologi, ...
    • Kristen konsument. En forskningsstudie om projektet Schysst konsument 

      Johansson, Barbro (2005)
      Svenska Kyrkans Ungas projekt Schysst konsument är ett uttryck för ett växande intresse bland konsumenter för vilka villkor de har som producerar våra konsumtionsvaror. Det finns en ökad medvetenhet om och upplevelse av ...
    • Guldkant och hälsofara. Om socker och barn i Vi föräldrar och Kamratposten 1969-2005 

      Johansson, Barbro (2005)
    • Att göra skillnad: en studie av projektet "Konsumentupplysning - rättvis handel 

      Karlsson, Eva-Karin (2005)
      Den här rapporten undersöker Röda Korsets ungdomsförbunds projekt “Konsumentupplysning – [rättvis handel]”. Det är ett projekt med två målsättningar: dels att göra ungdomar (i första hand de mellan 18-30 år) mer engagerade ...
    • Aktiemarknaden, premiepensionen och aktiefondsval 

      Svedsäter, Henrik (2005)
    • Elusive Consumption in retrospect. Report from the conference 

      Ekström, Karin M; Brembeck, Helene (2005)
      This CFK-report is from the conference “Elusive consumption, tracking new research perspectives” which took place in June 2002 at the Center for Consumer Science (CFK), School of Economics and Commercial Law at Göteborg ...
    • Brokiga bilder av barns konsumtion. Hur barn och konsumtion framställs i några svenska medier 

      Johansson, Barbro (2005)
    • Maten och skolan - ett hållbart tänkande 

      Hillén, Sandra (2005)
      Ett sunt tänkande kring mat ligger i tiden. Media fokuserar gärna på vad vi äter och hur vi äter. Tv-program om hur vi bäst formar kroppen och om matlagning ligger på bästa sändningstid. Artiklar i dagspressen om hur ...
    • Ung konsumentmakt i en varumärkt värld 

      Hillén, Sandra (2006)
      Det här är en studie av projektet ”Brand New World” som är en del av satsningen ”Ungdomars arbete med konsumentfrågor. Kun(d)skap är makt” som initierats på regeringsnivå. Föreningen Ideum Europa startade projektet för ...
    • Design med omtanke - ekonomisk konsekvensanalys av två förskolor 

      Svahn, Peter (2006)
    • Unga konsumenter - en forskningsstudie av satsningen "Ungdomars arbete med konsumentfrågor. Kun(d)skap är makt 

      Johansson, Barbro (2006)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDetta arkivI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV